Rådet för fastighetsförvaltning

Den Tyska evangelisk-lutherska församlingens rådet för fastighetsförvaltning tar hand om församlingens alla fastigheter, kyrkan, församlingshemmet, församlingshemmet i Åbo och de olika hyresbostäderna. Rådet stöder fastighetsförvaltaren när det gäller underhållet.

Det handlar om att planera stora och små renoveringar, lämna anbud på eventuella kontrakt och övervaka själva renoveringsarbetet. När det gäller mycket stora uppgifter, t.ex. den kommande energirenoveringen i gemenskapslokalen eller fönsterrenoveringen i seniorboendet, anlitas en extern person eller ett externt företag för att övervaka arbetet. Byggnadskommittén utarbetar renoverings- och investeringsplaner, tar hand om anbudsförfaranden och utvärderingar av anbuden. Denna rådgivande nämnd sammanträder några gånger per år, särskilt i samband med budgetplaneringen på hösten.

• Instruktionen för fastighetsförvaltning

Medlemmar i den rådgivande nämnden (2024)

Maiju Boenisch

Johan von Knorring