Tyska kyrka och andra lokaler

Bokning av kyrkan för konserter och dop, t.ex. dop, konfirmation, bröllop och begravningar – och uthyrning av församlingslokalerna, församlingshemmet och kammarrummet för familjefester, födelsedagar, examensceremonier, seminarier och liknande ändamål.

Den tyska kyrkans lokaler och församlingshemmet på Unioninkatu 1 i Helsingfors kan hyras av församlingsmedlemmar och av kunder utanför den tyska evangelisk-lutherska församlingen i Finland.

När hyresgästerna hyr kyrkan eller församlingshemmet för konserter har de rätt att sälja biljetter och göra reklam för evenemanget. Användning och uthyrning av orgelpositivet, eventuella extra repetitionsdatum som kan behövas, professionella musikinspelningar och andra detaljer kan ordnas direkt med kyrkans kantor och kyrkoherde.

Typ av lokal
Typ av evenemang
Församling
Antal personer