Konsert Vårsången i Helsingfors

on 8.5 kl. 19.00 – on 8.5 kl. 20.30
Motiv från en konsertaffisch.

Tyska kyrkan

Välkommen till "Vårens sångkonsert" med kören Äänenkannattajat i Tyska kyrkan i Helsingfors.

Den internationella kören Äänenkannattajat tar med sig sin nya och spännande repertoar till oss för sin årliga vårsångskonsert. På programmet står både klassiker från tidigare år och helt nya stycken. Alla har roligt på Äänenkannattajats uppträdanden, och körens glädje, spontanitet och värme överförs också till publiken. Under de senaste 20 åren har kören blivit en viktig del av Helsingfors internationella gemenskap och har samlat hundratals sångare från tiotals länder.

Äänenkannattajat är stolt över att vara en amatörkör som inte anordnar auditions och välkomnar alla att sjunga med den. Musiken ackompanjeras av ett band som består av medlemmar från Äänenkannattajat. Kören kommer att ledas av Tania Sheratte, bandet kommer att ledas av Floriaan Tops.

Inträde från kl. 18.45, konserten börjar kl. 19.00. Biljetter kan även köpas i förväg.

• Musik Musik

Konsertbiljetter till försäljning på Biletti.fi Öppna länk i ny flik